22‏/11‏/2010

بيني وبينك


بيني وبينك كتير
زحمه وفرقه وطوابير
في الشر او في الخير
ولسه السكه طويله
وعقبال ما اوصلك كتير
بيني وبينك كتير


بيني وبينك .. بين
يا صبيه يا توب .. الزين
لو أقدر هشنق نفسي بضفايرك
ويفضل حبك فــ رقبتي ..دين


بيني وبينك كربه
وأخدتني منك غربه
وواحده هتاخدني غيرك
وفــ يوم هتاخدني تربه


بيني وبينك حرام
نعيش حياتنا في ظلام
نفسي أجي وأتقدملك
بس زماننا عايزلنا الحرام


بيني وبينك خطاوي
وعــ الجواز أنا كنت ناوي
فــ تعالي ندخل في روايه
ونتجوز في الوهم زي الحكاوي


بيني وبينك مفيش
دا انا فــ حبك من الدراويش
إفتحي باب قرابينك
لاجل أقدم عقد وردي
وشويه قمح دشيش


بيني وبينك بلاد
بسوق عليكي عباد وعباد
وكل ما أحاول تتقطع الخريطه
ويظهر طريق حبنا سواد


بيني وبينك رقايق
أو سنين جري أو دقايق
أقولك علي حاجه
وبلاش قلبك يتضايق
انا وأنتي في الزمن ده وهــــم
مش حقايق

هناك 5 تعليقات:

ستيتة يقول...

واقعية قوي يا زيزو
ومؤلمة
بدون النظر للوزن وما إلى ذلك
صياغتها في اطار الموضوع تحفة

ربنا يقرب لكل ابن آدم الطريق ويرزقنا في هذه الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة ويقينا وإياك عذاب النار

صمت المشاعر يقول...

أقولك علي حاجه
وبلاش قلبك يتضايق
انا وأنتي في الزمن ده وهــــم
مش حقايق

كلامك جميل جدا واسلوبك رائع

دمت بكل خير

رحلتنا في الحياة يقول...

السلام عليكم
ازيك يازيزو اخبارك ايه نسـال هنا مادام مختفى على الفيسبوك
عجبتنى على الفيسبوك بس هقولك زى ما قولت هناك ليه اليأس والاستسلام فى آخر انا بستغرب لما شاب يخسر حبه ومش يكون عندى التحدى ويواجه الدنيا كلها
اقولك يمكن البنت مش بتقدر وبتسلم للواقع فى بعض الحالات علشان مجتمعنا الشرقى
بس يمكن هو الشباب معذور فى الوقت الحالى الظروف الاقتصادية وتدمير احلامهم فى مكانة وظيفة ودخل معقول بيدمر احلام حبهم
ربنا يصلح الاحوال يارب ويرزق كل قلب بالقلب اللى بيحبه ومش يفرق ما بينهم ابدا

TIMMY !! يقول...

على رأي الشاعر :
أرى البين يشكوه المحبون كلهم ,
و مش هكمل البيت التاني ,
لأنك لما تخلص و تشتغل إن شاء الله هتلاقي نفسك مش مهتم بيه , و يمكن تقول عكسه كمان !!
ربنا يوفقك و إيانا لما يحب و يرضى

sony2000 يقول...

واقعيه
وجمدا فعلا