22‏/07‏/2008

المرايــــــه




هتعمل ايه لو نمت يوم وصحيت بصيت


وشفت نفسك فى المرايه بكيت



جواك سؤال تصرخ تقول انا مين .. أنا مين

انا زى ما أنا.. ولا أتقسمت أتنين

وبعدين .. بعدين



قول يالى فى المرايه فهمنى ايه الحكايه

فرحان.. تعبان.. مرتاح .. ندمان

حاجات كتير فى حياتنا أتثبتت فى حيرتنا

وأدينا عايشين راضيين


جايين.. و..رايحين


هتعمل ايه لو نمت يوم وصحيت ولقيت


أقرب ما ليك فى الدنيا مش حواليك



هو أنت مين الى عمل كده فيك .. كده فيك



مش أنت ولا فى حد غمى عينيك


وبعدين .. بعدين

قول يالى فى المرايه فهمنى ايه الحكايه

فرحان.. تعبان.. مرتاح ..ندمان

حاجات كتير فى حياتنا أتثبتت فى حيرتنا

وأدينا عايشين راضيين
...................................
تهنـــــــــئه
...........

الف مبروك للصديقه العزيزه / Black Angel

النجاح والليسانس ويارب يجعل كل أيامك أفراح

ويبعد عنك الحزن وربنا يوفقنا جميعا

لما يحب ويرضى ومبارك نجاحك

ويارب قريب أفرح فيكى وتتجوزى قريب

ههههههههههههه

أجمل التهانى وعقبالنا جميعا

هناك 30 تعليقًا:

Empress appy يقول...

بكمل حياتى عادى حتى لو شوفت اى حاجه مقدرش اقف ومفيش وقت انك تقف

masternino يقول...

مش عارف مرايتك ولا مرايتى
انا مرايتى بصيت فيها بعد 50سنة
ومرايتك فى سن العشرين
شوف على سلامة قال ايه لمرايتى
مــــــــــــــــــرايا


قلت أبص ف المرايا


يمكن أكون إحلويت


فضلت داير أبص


مخلتش ولا مرايا ف البيت


في الحمام ف الأودة ف دولاب


أو متعلقة ع الحيط


شوفت .. سكت شويه


وبعدين إتخضيت


معقول أنا قضيت العمر ده كله


وزي ما روحت زي ما جيت


معقول أنا عمري مافكرت


ولا إتغيرت ولا حبيت


وإزاي ساكت علي روحي ده كله


وليه إستنيت


يا ريتني ما كان عندي مرايا


وياريتني ما بصيت

ياريت ياريت ياريت

غير معرف يقول...

الله يا زيزو جميييييييييله أوي وبتفكرني بنفسي كتير أنا أول مره أسمعها بكيت أوي هيا متميزه واختيارك كمان متميز

BLACK

الدرعمي يقول...

زيزو حبيبي


مرايتك لازم تعترف إنك إنسان نقي

محترم حبوب

وإلا تبقى مراية صيني

ههههههههههههههه


تحياتي يا جميل


آدم

غير معرف يقول...

زيزووووووووووو

والله انا آسف جدا على تأخيرى

معقول يا ولاد يكون مدون بلدياتى ومعرفهوش

آسف جدااااااا

ومدونتك رائعة جداااا

والمراية بتاعتك دى شكلها مراية شديدة دا اذا كانت بتقولك كل الكلام دة

انتظر لقاءك ان شاء الله

تحياتى

ودمت بكل ود

صوت من مصر يقول...

دى اغنيه انا مش عارفنى بتاعت عبد الباسط حموده صح ؟
بس البوست حلو

Gannah يقول...

ساعات بيكون الحل انك تبص بسرعة من غير ما تفكر و متسألش المرايا ولا نفسك علشان الاجابة يمكن مش دى اللى انت عايزها
جميلة بس تصور فيها حزن غريب
اسعدنى مرورك على مدونتى وتعليقك
انا لا أعلق على صور البروفايل بس الصورة اللى انت مختارها فيها شىء غريب انسان متصالح مع نفسه ومع الدنيا فرحان بشىء اخيرا لقاه
اختيار موفق
تحياتى

محاولة لكسر الصمت يقول...

جواك سؤال تصرخ تقول انا مين .. أنا مين


انا زى ما أنا.. ولا أتقسمت أتنين


ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يا ريتها تيجي بس على اتنين......اول مرة اسمع الاغنية دي بس بجد اختيار رائع ومميز..........
أما بالنسبة للجيرة وصلة الرحم فوالله لسة راجعة لمدونتي قريب بعد غياب.....

z!zOoOo يقول...

appy

منوره البلوج

وعندك الحق المفروض الواحد ميقفش ويكمل طريقه لأن مفيش وقت

لكن ساعات بيكون فيه وقفه بتبقى غصب عنك

منوره وأتمنى متكونش اخر مره تشرفينى

تحياتى

z!zOoOo يقول...

masternino

منورنى دايما

وطبعا على سلامه شاعر جميل وحساس

لكن انا بحب ابص فى المرايه عشان مش بحب اكدب على نفسى

بحب دايما اكون شفاف ومكشوف قدام نفسى

عشان مكدبش الكدبه واصدقها وأبقى اكبر ضحكه للناس

مشرفنى ومنورنى دايما ودايما بستنى وهستنى رأيك المميز

تحياتى

z!zOoOo يقول...

Black angel

انا مبسوط ان اختيارى عجبك

لكن فعلا ان حسيتها قوى

لأني برضه حسيتها بتعبر عن حالتى

وفعلا الى يسمعها يبكى على حاله

يارب تكونى دايما بخير

وتنورينى دايما وتفتكرينى

تحياتى

z!zOoOo يقول...

أدم

يا جميل أنت الى شايفنى كده عشان انت

الى عينيك حلوه وشايفه الدنيا كلها

حلوه ...

يارب اسمع عنك كل خير ووحشتنى

تحياتى

z!zOoOo يقول...

المحارب المتيم


عادى مفيش تأخير ولا حاجه كل واحد

وليه ظروفه .. أنت منورنى

ومفيش داعى للأسف "رب صدفه خير من الف

ميعاد" مش بيقولوا كده برضه

ومبسوط جدا ان المدونه عجبتك

رغم انها بسيطه وساعات بحس انها هايفه

وبعدين انا أجى أيه جنب مدونتك ولا

جنب مدونات الناس الجميله الجامده

قوى ديه

والله انا مرايتى مش جامده ولا حاجه

هى كل الى فيها انها صريحه لأن أنعكاسها

على مشاعرى وقلبى

عشان كده لازم تكون صريحه

وأن شاء الله يبقى فيه لقاء قريب

تحياتى

z!zOoOo يقول...

صوت من مصر

منور يا جميل

ديه مش أغنيه عبد الباسط حموده ( مش عارفنى )

ديه أغنيه شيرين ( المرايا ) من فيلم أسف للأزعاج لحلمى

شكرا على تعليقك البسيط

تحياتى

z!zOoOo يقول...

gannah

طالما الواحد صريح مع نفسه يبقى عمره ما هيخاف يبص

ماهو حزنها هو سر جمالها ده غير الشجن الى فى صوت شيرين

علقى براحتك على صوره البروفيل

هى فعلا كده بس انا بميل للحزن أكتر يعنى زى ما تقولى تألفنا مع بعض

فحاولت أحط صوره فيها تفاؤل شويه

ربنا يسمع منك وابقى متصالح مع نفسى

وأخرج من فتره الصراعات ديه


والناس تسيبنى فى حالى

تشريفك ليا أسعدنى جدا وأتمنى التواصل دايما


تحياتى

z!zOoOo يقول...

دواير

فعلا ياريتها تجيى على أتنين

ومبسوط عشان الاغنيه عجبتك

انا عارف انك لسه راجعه من فتره غياب انا كل ما بدخل نت ببص بصه يعنى متابع الوضع من بعيد

حمد الله على السلامه

وأن شاء الله متغيبيش تانى

منوره دايما

تحياتى

حمادة زيدان يقول...

زيزو باشا

إيه يا عمونا داخل عليا هزار هزار هزار "طيب على فكرة بقي" أنا كشري وبوزي مترين ومش بحب الهزار "ههههههه"

أوعى تصدق ... عجبني أوى البوست وكمان موضوع الوشين دول , فكرتني بغنوة وجية عزيز المراية , بيقولك

قولت أبص في المراية يمكن اكون أحلويت
فضلت داير ابص مخلتش ولا مراية في البيت

يالهوى هو كمان هغنيلك , دي باظت وخربت كمان ... على فكرة محدش عرف خالص أنك صعيدي غير 80 مليون مصري بس على كام مليون عربي ... أوعى تفكرني فتان
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

سلاموز أحسن طولت تروح انت جتلني يا بوى

z!zOoOo يقول...

حماده زيدان

ياباشا انا مبسوط جدا انك شرفتنى

وبعدين ايه يعنى بوزك خمس اشبار حتى وكشرى ولا دقه مش مهم هههههههههههه

انا نفسى حلوه والنفس الحلوه ليها الجنه هههههههههههههههههه

اوعى تزعل انا بهزر

وانا عارف ان محدش عرف انى صعيدى غير 80 مليون على التمانين مليون مصرى بس هههههههههههههههه

يعنى السر فى بير مخروووووووووووم ههههههههههههههههههه

نورت يا قمر وأتمنى دايما تشرفنى

تحياتى

Gannah يقول...

انا هنا علشان اشكرك بجد على مساعيك الحميدة بس الموضوع مش خناقة ولا حاجة. مجرد سوء تفاهم وانا حاولت على اد ما اقدر
الموضوع شائك جدا ولولا انى شايفة فى آثمن من اللالىء انسان زكى جدا قادر على انه يغير نفسه وغيره بعد كده مكنتش زعلت نفسى ولا اتدخلت
كمان انا محبش اكون سبب فى ان حد يتألم وربنا العالم انا قد ايه زعلانه جدااااا
وتركه للمدونة ممكن يأثر على ناس ممكن يساعدهم ودى اكتر حاجة مزعلانى
مكنتش احب اكون السبب
عامة انا مش قادرة اعمل حاجة وانا كمان عارفة حدودى وعارفة ان فيه حاجات مقدرش عليها
عامة انا بشكرك تانى و مدونتنا جميعا بترحب بيك فى اى وقت
واوعى انت كمان تختفى
تحياتى

غير معرف يقول...

الغالي العزيز زيزووو
ماتحولش تقف قدام المرايا كتير
لكن بكل بساطة ... أعتبر أخوك هو مرايتك
أعتبرني وأعتبر أصحابك هما مرايتك
هما اللي هيقولوا ليك عليكل اللي بيك وفيك من غير ما يخبوا ولا ينافقوا ولا يضحكوا عليك
أوقات كتير ينقف قدام المرايا ونتغر بنفسنا
وأوقات تانية بنقف ونحتقر نفسنا
بص حواليك ... بص في عنين اصحابك
هتكون أثمن من حاجات كتير (هتكون أثمن من *******)
-----------
على فكره انت كنت بالنسبالي مرايا .. وكنت كل لما ببصلك ألاقي الامل والتشجيع في كلامك ليا
علشان كده متقفش كتير قدام المرايا ... لكن خليك دايما وسط أصحابك هما هيكونوا ليك افضل من مليون مرايه
-----------
أعذرني إن كُنت غير معروف

لكني أأخذ قسط من الراحة لأعود بإسم جديد 

غير معرف يقول...

ان سعيد جدا بهذه الزيارة لكن المهم ان نعمل لا نتكلم مع خالص حبي وتقديري لكل الصعايده.
م/ الحسيني لزومي
مواطنون ضد الشعب

غير معرف يقول...

ميرسي أوي يا زيزو عيى تهنئتك الرقيقه دي والله ما خدت بالي منها غير دلوقتي
ربنا يوفقك يا قمر وأفرح فيك أنت الأول

BLACK

غير معرف يقول...

المشلة اننا كمصريين ننظر للمرايه من الخلف!!!!
رجاء دوام التواصل
مواطنون ضد الشعب

Unknown يقول...

شعور مؤلم ان تشعر بأنك فجأة
وحيد بلا حبيب ولا رفيق
شعور بجد صعب ومؤلم

بجد كلماتك جعلتنى اتسال ماذا لو حدث لا قدر الله


تسلم ايدك

والف مبروك النجاح

z!zOoOo يقول...

gannah

لاشكر على واجب

فى حد بيشكر أخوه وهو بيصالحه على اخواته

والله يا جنه فى مثل بيقول ؛ تبات نار تصبح رماد ؛

إن شاء الله كل شىء هيتصل ويبقى تمام

ومتشكر لترحيبك بيا

تحياتى

z!zOoOo يقول...

غير معروف

( الى انا طبعا عارفه )

انا ساعات بحب اقف قدام المرايه عشان فى الغالب مش بتغشنى عشان هى نفسى

الاصحاب ممكن يغشوا مفيش حاجه مستبعده

وانا مبسوط اني كنت في يوم مرايتك

ويارب يسخرني دايما لخدمه الناس كلها

عذرك معاك يا غير معروف

بس أتمنى ابقى من الناس الى هتعرف وقت عودتك

دمت بود

z!zOoOo يقول...

الحسيني لزومي

أهلا بيك أنت منورني

بس عايز اقولك كلمه بس ياريت متضايقش

انا طبعا مبسوط بتعليقاتك والتواصل

لكن ليه بحس تعليقاتك لازعه

مفيهاش شويه تحفيز

وبعدين بيني وبينك انا مش بقول مجرد شعارات

المدونه ديه انعكساس لشخصيتي يعنى الي فيها حقيقتي

وغير ده كله انا مش بحب الكلام بدون فعل

بس مش دايما الناس بتشوف المرايه بالعكس .. الي بيشوفها كده بيبقي بيضحك علي نفسه في النهايه

أتمني متكونش زعلت من تعليقي علي تعليقك

ومعلش أنا بس مشغول شويه وإن شاء الله هتواصل مع الجميع

تحياتي

z!zOoOo يقول...

BLACK angel

منوراني دايما

وبعدين مش واخده بالك ( الي واخد عقلك يتهنه به)

هههههههههههههه

وبعدين ده أقل واجب أحنا المفروض نعملكحفله جامده جدا ونجيبلك هديه

بس الأيد قصيره ....

ياستي نفرح في بعض في يوم واحد

عشان محدش يبقي احسن من حد هههههههههههههههههههه

مبارك نجاحك

ويارب دايما اسمع عنك كل خير

تحياتي

z!zOoOo يقول...

نهر الحب

حللتي أهلا ونزلتي سهلا يا سيدتي

بقالك زمن مش بتشرفيني بالزياره

هو فعلاأحساس مؤلم وكريه

بس ديه مجرد حاله صعبه قوي

ربنا ما يحكم على حد

هي أغنيه لشيرين في فيلم اسف علي الازعاج لحلمي

والله يبارك فيكي عقبالي يارب ههههههههههههههههههههه

نورتيني وأتمني دايما تشرفيني

تحياتي

زئير الحب يقول...

زيزوووو الطيب
أنا متأخرتش عنك خالص .. أنا كنت موجود دايما في المدونة
بس انت اللي مش واخد باللك

تحياتي